Onderdeel van Zwemland B.V. - Officieel Dolphin service point
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Mijn Dolphin Liberty robot zwembadreiniger stopt met het beklimmen van de wanden.

Als u merkt dat uw Dolphin moeite heeft met het beklimmen van de wanden, adviseren we u de volgende stappen te volgen:

Controleer of de filters niet vuil of verstopt zijn (ook al lijken de filters schoon, kleine deeltjes kunnen op het materiaal drogen en het verstoppen). Het wordt aanbevolen om de zak of cartridges na elk gebruik schoon te maken, maar een diepere reiniging kan nodig zijn.
Zorg ervoor dat de filtermand correct is geïnstalleerd, stevig vastzit, zonder zichtbare openingen, en dat de filterpanelen goed aan de houder zijn vastgeklikt.
Als de Dolphin nog steeds niet de wanden beklimt, verwijder dan de filters en test een cyclus van 10-15 minuten.

Let op: Zorg ervoor dat er geen hard en/of scherp vuil is dat de robotimpeller kan beschadigen, aangezien de robot tijdens de test geen filter zal hebben.

Als de Dolphin klimt zonder de filters, moet u mogelijk de filters vervangen.

De chemische balans van het water is essentieel voor een optimale werking van uw Dolphin!

Zorg ervoor dat uw zwembadwater correct is uitgebalanceerd en vrij van algen.

Als uw Dolphin probeert te klimmen maar van de wand glijdt, probeer dan de wand handmatig te borstelen met een bezem totdat het biofilm is verwijderd. Indien nodig, herbalanceer uw zwembadwater.

Het is belangrijk om te zorgen dat de temperatuur van het zwembadwater binnen ons aanbevolen bereik valt: 6-35°C / 43-95°F. Lage temperaturen kunnen het voor de robot moeilijk maken om te klimmen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »